Höjdpunkt 2009: "A week to remember"



Otroligt mycket har hänt under 2009. Mycket som förmodligen kommer ligga kvar som bra minnen i många år framöver.

Först tänkte jag på Emmaboda 09 som ligger som ett enormt plus i kanten på hela året. Men ska jag vara ärlig var den egentliga höjdpunkten år 2009 min Japanresa under vecka 45. Och ni som är trogna Youthhoodläsare märkte möjligtvis att vi bara var 6 av 7 bloggare när de andra var i Stockholm. Jag var då alltså i Japan då och nu är det väl dags att ni får reda på vad jag hade för mig den där veckan.

Jag och tre andra ungdomar åkte med TidningsUtgivarna (TU) till Japan för att analysera ny teknik och titta på ungdomars sätt att konsumera olika sorters media. Helt gratis, alltså vi ungdomar betalade ingenting, skit najs! Och vad jag skulle komma till var att det verkligen var en resa för livet, ett sådant ögonblick som när man är 70 år kommer berätta för sina barnbarn.

Grejen med bilden är då, som ni kanske förstått eftersom resan handlade om ny teknik, att telefonen till vänster är från 1925 och den till höger är egentligen från 2009, men i vårt västerländska samhälle verkar den vara från framtiden. ”En typisk kontorstelefon från 1900-talet”, gjord av trä och metal och satt tidigare på S:t Annas mentalsjukhus här i Nyköping.

Läs allt om resan och se fler bilder på http://www.sn.se/bloggar/japanbloggen/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: