Nyårslöfte: "Tid är vår största fiende"

Vissa är alkoholister, vissa röker medan andra snusar. Jag är tidsoptimist. Förr var jag stolt tidsoptimist, men det är jag inte längre. Jag har stött på allt för många negativa effekter av att vara tidsoptimist.

Jag kommer inte ihåg vart allt började, jag är dålig på tid och tidsuppfattning överhuvudtaget, vilket kanske är ganska typsikt för en tidsoptimist. Men jag vet att det började lite smått, sen blev det bara värre och värre. Jag tappade respekten för tid. Min svaghet är alltså tid. Förresten så är tid allas svaghet. Tid är det enda som för eller senare tar död på vem som helst. Tid är allas akilleshäl.

Mitt nyårslöfte är därför inget annat än att sluta vara tidsoptimist. Optimister i all ära, men tid är inte att jävlas med. Det är dumt att vara tidsoptimist eftersom tiden kommer alltid, för eller senare, ikapp oss.



Föremålet på bilden låg bland hundleksakerna, men det är ingen hundleksak utan en Tjuderpåle för hundar. Vad har då denna Tjuderpåle för koppling till mina filosofiska tankar om tid? Jo, det är såhär att Tjuderpålen är lika skruvad som min tidsuppfattning.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: