Svensson: "Gröna bönder och blåa kor"



Sverige är fyllt med grön natur, så fort vi ska åka någonstans åker vi förbi mängder av åkrar och också bongårdar.

Och när man ser en bondgård tänker man: Kor och bönder. Och när jag tänker bonde tänker jag på en biffig man i hängselbyxor, halmhatt och stor fet prilla i käften.

Det här är såklart en fördom, men det var det jag kom att tänka på när jag såg den här 21 år gamla snusdosan. Gröna lacket, gröna Sverige, gröna bönder, eller vänta....

Min koppling var ju såklart lite skum, Sverige är ju inte alls grönt, det är ju kritvitt! Och svinkallt! Möjligtvis är bönderna, och korna blåa av kyla.

En annan intressant sak med snus är visst att krukmakare brukade tugga det för att öka salivutsöndringen. Så att de inte skulle bli blyförgiftade. Nej, men se där, en fördel med tobak…



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: