Högmod: KOLLA MINA NYA SKOR!

Vi alla drabbas av det, speciellt i dagens materiella samhälle. Jag själv älskar att skaffa mig nya saker, och visar gärna upp det som jag nyss införskaffat. Till exempel så skulle jag, om jag vore dotter till Fru Johanna Sofia Arsenius på 1800-talet, varit mycket stolt över dessa skor;

Se bara, pärlbroderier och siden, vem skulle inte vara stolt? Men det finns en gräns när det gäller detta.

Det är skillnad på att visa upp tillexempel sin nya tröja, och att skryta om sin nya tröja. Det är en fin gräns mellan att visa upp tex sitt nya plagg och att skryta om det. Och jag tror det händer ganska ofta idag. Skryt är jag absolut allgerisk mot, men det händer säkert att jag skryter själv om vissa saker. Idag är det nog ganska okej, men det hör ju trots allt till de sju dödssynderna, så tänk på det!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: