Lättja: Man måste få vara lat ibland



Lättja, som också kan kallas likgiltighet eller lathet. Jag fattar inte grejen, ska man bli straffad för att ta det lite lugnt ibland?

Det är säkert guds sätt att ge igen. Han fick jobba och slita i 6 dagar för att bygga denna värld, så nu får fasiken ingen annan ligga på latsidan. Då blir du straffad.

Lite dubbelmoral är det också, för hur mycket gör gud nu egentligen? Känns som att det finns rätt många krig att stoppa, många barn som behöver mat och sjukdomar att bota, bara för att nämna några. Säkert, det var nog ganska jobbigt att bygga upp jorden, men då måste man ta hand om den också.

Jag är rätt lat själv, det vet jag. Men något som gör mig lite extra lat är att svara i telefonen, speciellt om det är något okänt nummer. Det blir någon slags skräck-lathet. Det blir så läskigt när någon anonym ringer att jag inte orkar svara.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: