Överhettad: Overload



Har precis kommit hem från en heldag i Stockholm. Både jag och mitt bankkonto är väldigt överhettade. Det är inte bra att göra av med så mycket pengar när det redan är så varmt ute, ens hjärna slutar att fungera av alla budgetuträkningar.

Sen var det sjukligt mycket folk ute på gatorna, precis överallt. Jag greppade det inte först, men sen slog det mig att det är ju Sveriges nationaldag idag. Vilket jag borde veta eftersom jag och några polare hade en diskussion om varför det är just den 6 juni. Jag trodde det var för att Gustav Vasa föddes då, en annan trodde det var Karl XII.

Det visade sig vara den dag Gustav Vasa blev krönt till kung. Jag tycker ändå jag vann, jag var närmast.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: