Sommar 2010: Musik, musik, musik och körkort



Nu är den äntligen här, det vi alla längtat efter under den oändligt kalla och långa vintern – Sommaren 2010! För några betyder det sista riktiga sommarlovet, för vissa representerar det en enorm brytpunkt då studenterna kliver in i vuxenlivet, för några är det som vilken sommar som helst och för några är det inte säkert att man i och med sitt jobb ens har sommarlov. Själv placerar jag mig in i den första kategorin. Ett år kvar tills studenthatten ska på och det känns ganska skönt, jag skulle faktiskt inte vilja ta studenten nu, jag är helt enkelt inte redo.

Anledningen till bilden är inte att jag ska på celloläger i sommar (eller egentligen är det här ingen cello utan en Viola da Gamba som i och för sig är en föregångare till dagens cello), för egentligen kan jag inte spela cello, eller inget stråkinstrument alls för den delen. Instrumentet på bilden är mer till för att användas som en liknelse då jag förutspår att min sommar kommer att kretsa mycket runt två saker – musik och bilkörning.

I bandet jag spelar har vi precis släppt vår första demo och nu gäller det att marknadsföra och ragga spelningar så gott det går på den tid vi har. Förhoppningsvis går det bra, och just nu ser det ljust ut. Som en favorit i repris bär det i slutet av juli återigen av mot Emmabodafestivalen, men det först efter en månad av intensivt arbete på golftävlingen Scandinavian Masters. Augusti känns just nu mest faktiskt som en framtid som är alldeles för avlägsen för att ens tänka på, men då ska jag väl försöka hinna med allting jag inte redan hunnit under sommaren och förhoppningsvis fixa mig ett körkort också.

För just körkortet är något som jag måste försöka lägga mycket uppmärksamhet på den här sommaren. Fyra lektioner, med två i bagaget, är redan inbokade på körskolan och teoriboken ligger och blänger argt på mig i soffan bredvid sängen. Snart, snart ska jag ta tag i även den, men just nu måste jag bara vila upp mig och vänja mig vid att äntligen vara ledig.

Ett plus i kanten för årets sommar är även att favoritbandet Kent släpper sitt tionde studioalbum i slutet av juni. ”En plats i solen”.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: