Förändring: Lite träningsvärk kan väl inte vara så hemsk?

Många älskar förändringar, jag själv gör det väldigt mycket. Det kan vara småsaker, men det kan också vara drastiska saker som en helt nymöblerad lägenhet eller en ny hårfärg.

Men vissa förändringar måste man jobba lite på, och ge lite tid. Och det finns faktiskt folk som inte alls har något tålamod när det gäller detta. Jag menar givetvis skönhetsförändringar. Viljan att förändra sin kropp är väldigt olika från person till person, men vi alla vet att det är vanligt. Vissa bryr sig inte alls, och vissa är väldigt måna om sitt utseende.

Jag vet inte hur många tv-program jag har sett om unga tjejer som vill göra bröstförstoringar och fettsuga sina oftast helt normala magar. Visst har jag sett program om människor som har varit väldigt gynnade av sådana typer av operationer, men det finns alltid en gräns. Om man vill fettsuga en mage som skulle kräva en månads sit-ups för att den skulle bli lite fastare, så varför inte göra det istället? Skulle inte det vara så mycket bättre än att låta någon kanske klippa/skära bort delar av ens kropp, och sedan lida ett bra tag innan man känner sig sådär snygg som man hade velat. Lite träningsvärk kan väl inte vara så hemsk? Dessutom är det tydligen hälsosamt med lite träning.

Nu kanske det är någon som tar illa vid sig, som kanske väger 50 kilo och tränar varje dag och fortfarande inte uppnått en önskad kroppsform. Men nu får man tänka på att jag som skriver detta har aldrig tränat hårt i hela sitt liv och ser inte direkt ut som Paris Hilton (vääldigt smal och blond brud). Jag vill bara säga att det är brutalt hur man kan remova kroppsfett med verktyg liknande det här:



Detta är alltså en "Saxformig Borr". Jag tänkte alltså direkt på programmet jag såg om en tjej som genomgick en operation för att få en smalare mage. Jag har för mig att de använde något liknande för att komma igenom huden på henne. Och det var inte vackert.

Sen när jag läste om själva verktyget på bilden så visade det sig att just en sån sax använde man vid en misslyckad förlossning i början av 1900-talet. Jag har ingen aning hur de använde den, och det vill jag helst inte veta heller.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: