Skola: Penna, check. Sudd, check. Linjal, check.



Minns ni första dagen i skolan? Pirret i kroppen? Nervositeten som flyger runt i magen som om man nyss hade åkt fritt fall på gröna lund? Känslan av att man nästan flyger fram på ett moln av rosa bomull fast samtidigt känns kroppen som om den bärs fram på ett par ben tillverkade av gelé.

Man känner sig minst i hela världen men samtidigt känner man en styrka och en kraft som om att man skulle kunna klara vad som helst! Så kände jag mig under min allra första dag i skolan som liten. Jag tror att jag kommer att känna samma underbara, läskiga, skrämmande, och fantastiska känsla den dag de vita mössorna kastas mot den ”Sverigeblå” himmelen och jag hoppas att du kommer känna lika dant!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: