Skola: Puzzla dig genom geografin



Historia och geografi är ämnen som är väldigt nyttigt att ha en viss kunskap inom. Med hjälp av denna kunskap har man lättare att förstå hur världen fungerar, dock är inte jag något snille inom dessa ämnen, har fortfarande svårt att räkna upp Sveriges olika län.

Om jag får säga det själv så tycker jag att detta skåp med innehåll av ett slags puzzel ser mycket roligare ut att allmänbilda sig med, istället för en massa böcker som man skall kunna. Hade skolan varit roligare hade man säkert kunnat göra bättre ifrån sig, istället för att ha tröttnat på skoldagen redan efter första lektionen på den nya skolveckan. Detta skåp kanske inte är anpassat till min målgrupp, utan mer troligtvist till en yngre målgrupp, inte så konstigt att det var roligare i skolan när man var yngre!

Det känns som att man går i skolan för att det ska bli helg, att det är meningen med skolan. Självklart så är det inte så, men när man är sitter i skolan på torsdag eftermiddagar när man helt naturligt har fått den otäcka ”hata-skolan-syndromen” letar man bara efter det bästa sättet att kunna släcka timmarna på. Jag skulle kunna tänka mig att ha lite mer ”spel” på lektioner, brädspel som allmänbildar till exempel. Det skulle göra mig mycket mer motiverad till skolan eftersom att det blir roligare då.

Men man ska väl inte kräva för mycket heller. Jag går den utbildningen jag vill ha och får förmodligen arbeta med det jag vill arbeta med om några år!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: