Skola: Trafiklådan



Detta föremål påminner mig om en speciell dag som vi hade när jag gick på lågstadiet. Det var en dag då alla skulle ta med sig sin cykel till skolan.

Anledningen till att cykeln skulle få följa med till skolan var för att vi skulle ha en så kallad cykeldag då vi skulle få lära oss hur man som cyklist ska bete sig i trafiken.

Undervisningsmaterialet på bilden kommer från Västra skolan här i Nyköping. Med i denna låda finns en vinröd pärm med instruktioner till: ”Skolans trafikgård, årskurs 1-6, innehåller 35 lektioner”. Jag får en känsla av att jag fick lära mig trafikvett på ett lite roligare sätt än vad eleverna på Västra skolan fick. Medan vi fick en heldag på hojen så tog magistern på Väster fram ”Trafiklådan”.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: