Skola: Without education you're going nowhere in this world



Jag erkänner, jag är fruktansvärt skoltrött. Jag orkar verkligen inte mer ansvar och tråkiga uppgifter och meningslösa projekt och torra kurser. Samtidigt känns det så hemskt, eftersom det för bara hundra år sen inte ens var en självklarhet att gå i skolan.

Det känns föfärligt att jag sitter och klagar på engelskaredovisningar när det finns så många människor här i världen som skulle kunna ge sin högra hand för utbildningsmöjligheter.
 
Men! Trots tröttheten som smyger sig på varje gång jag tänker "Tessinskolan" så är jag glad för att jag går i skolan. Jag tror att jag skulle bli sjukt uttråkad om jag inte fick lära mig och utmana mig själv varje dag. Det jag också är otroligt lycklig över är att min utbildning ger mig möjligheten att uppfylla min största dröm; att upptäcka resten av världen. För, det skulle ju inte vara så lätt att backpacka över hela världen om man inte ens visste vart Kina låg. Tack tråk-tessin, för att jag får chansen att uppleva hela den här atlasen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: