Skrämmande grejer: Ser du valen i det blå

Förutom alla de här rätt vanliga grejerna jag är rädd för som döden, flyga, mörker, få tabasco i ögat, framtiden, sjukdomar, naturkatastrofer, djupa hav, höga hus, bomber, yxmördare, istappar, misslyckande, hissar, spindlar, skogar på natten, eld, dåliga filmer, klämma fingrarna, barn under 12 med smink, låtar som ”sexy bitch”, kvicksand, halka på stan, rymden, backslick, skicka sms till fel person, inskränkta människor, gömda kameror i duschen, ny istid och så är jag sjukligt rädd för valar!

Jag tror min valfobi började när jag såg den klassiska disneyfilmen Pinocchio, som kom ut redan 1940, som 5-åring. Som bekant finns det en väldigt gigantisk val med i den. Och inte bara är den elak, den heter också Monstro, vilket gör den ännu mer läskig.

Sen den dagen får jag en mindre panikattack varje gång jag ser en val på film eller bild. Själva tanken på att det finns så groteskt stora djur, som inte ens skulle märka att de sväljer en människa, är skrämmande. Jag skakar lite bara av att skriva det här.



Först trodde jag att det var en antik dykhjälm därav kopplingen till valar, men det visade sig vara en gammal rökmask som brandmän hade förr.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: