Dolt: Att hitta sig själv



Dolt är veckans tema, ett ganska brett och finurligt tema. När jag tänker på just ordet dolt dyker en massa saker upp i mitt huvud. Mest dolda avsikter och sådär, dolda tankar och dolda känslor. Men sen kommer också kurragömma upp i huvudet, och den underbara leken tänkte jag prata lite med er om.

Är inte kurragömma egentligen världens tråkigaste lek? Alla har lekt kurragömma någon gång i sitt liv och det måste vara en sjukt gammal lek. Men egentligen är det ju svintråkigt. Hur kul är det att sitta gömd på samma ställe och vara knäpptyst tills någon hittar en? Jag blev alltid kissnödig och var tvungen att ge upp när jag var liten, inte superkul.

På temat dolt vill jag mest säga att 1) kurragömma är en överskattad lek, och 2) att det skulle vara super-roligt att vara en liten pyssling och kunna gömma sig i den här superfina skåpet från 1600-talet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: