Dolt: The secret box



Vi har alla en liten låda, eller ett litet ställe där vi förvarar våra hemliga prylar. Jag kan slå vad om att de flesta har ett litet kassaskåp hemma, eller en liten plånbok som ligger gömd någonstans i huset som innehåller saker som vi vill dölja och som vi vill ha för oss själva.

Jag har minnen från när jag var liten, då hade jag ett kassaskåp där jag la allt av värde som jag ägde. Till exempel tänder som jag hade tappat, som jag snodde tillbaka från ”tandfen” och la i en liten låda längst in i kassaskåpet. Tänder, kanske inte så mycket av värde egentligen, men det var ju tufft att kunna skryta för kompisarna om hur många tänder man hade tappat.  Jag hade även halsband och andra dyrbara saker som jag hade fått. Jag tyckte att det var skönt att ha ett ställe där man kunde lägga saker som ingen annan kom åt, där mina grejer fick vara ifred.

Den här lilla lådan med en tok grym elefant på är gjord av flera olika träslag. I lådan finns det två lådor, som är perfekta att gömma hemliga prylar på. Den här lådan är en hemliga-prylar-döljar-låda.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: