Dolt: Under soffan

Jag städade häromdagen, och ni kan bara ana vad som kan dyka upp efter en storstädning (eller när man bara drar upp persiennerna). Det kan vara saker som man har letat efter jättemycket, eller saker som man helt har glömt bort att de existerar!

Som mitt drömlexikon. Jag har ett drömlexikon som jag älskar, så fort jag har haft en riktigt konstig dröm så nappar jag mitt drömlexikon och tyder den. Jag har fått veta mycket om mina dolda känslor genom detta. Inte för att allt som står i mitt drömlexikon behöver vara sant, men vem vet?

I alla fall, vart hittade jag mitt försvunna lexikon då? Jo, under soffan. Tillsammans med julklappen från min pojkvän. Det var som julafton igen!



Här är en flådig soffa med blommigt mönster som lämnades in till museet för ca 40 år sedan. Den har en sån där perfekt glipa under sig där bara saker älskar att ligga dolda i. Speciellt när man behöver dem!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: