Saker jag inte vill ha på mitt rum: Hästar är obehagliga, faktiskt!



Egentligen säger väl bilden tillsammans med temat ganska mycket? Jag vill inte ha en två meter hög plasthäst i mitt rum! Inte för att jag egentligen inte gillar hästar, fast det gör jag ju egentligen också, men fatta vad mycket onödig plats den skulle ta!

Hästar är enligt mig lite för oförutsägbara för att jag skulle kunna må bra av att vistas nära dem. För alla har väl hört att man inte ska stå bakom en häst för att det då finns en möjlighet att den sparkar bakut. Hmm jag håller mig till katter tror jag, de gör inte så mycket förutom att ligga och chilla och äta. Hästen på bilden användes i alla fall i en av Sörmlands Museums utställningar, men mycket mer än så vet jag faktiskt inte om den...

Men självklart har jag ju en annan anledning att ha lite småfobi för hästar. Det är faktiskt så att jag gått på ridskola ett antal år och självklart fanns det också en anledning att jag slutade. På den årliga ridavslutning på vad som då blev mitt sista år skulle vi rida utklädda som spöken. Problemet var bara när vi inledde sista varvet då mitt skynke vände sig bak-och-fram vilket resulterade till att jag inte såg någonting och att hästen då kände att jag blev rädd. Och här kommer det oförutsägbara in, då hästen började skena medan jag inte såg ett dugg. Som tur var lyckades jag hålla mig kvar utan att skadas, men psykiskt blev jag vilket då lett till att jag idag är rädd för hästar…

Som sagt, katter passar nog mig bättre…



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: