Snusk: Finns det något snuskigare än gammal mjölk?



Sur, klumpig, och bläig.
 Jag har antagligen haft en dålig start med mjölken. Under en stor del av min skoltid har jag prompt vägrat att dricka den mjölk som skolan serverat. Jag tyckte att den var för varm och att den hade tagit smak av kartongen den var paketerad i. Det är först nu när jag blivit äldre som jag faktiskt har börjat gilla mjölk, även om jag är supernoga med ”bäst före datum”.

Den måste vara väl kyld och super fräsch. Jag kan till och med öppna en ny kartong även om det finns en halvfull kartong som öppnades dagen innan. Sådan är jag, jag tycker att mjölkprodukter är lite snuskiga, och avstår gärna från dem. Fast hade någon bjudit mig på lite grädde från den här supergulliga gräddflaskan från 50-talet, då hade jag nog inte tackat nej! Åtminståne inte till själva flaskan.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: