Godsaker: "Livet är en picknick"



Hur mycket godsaker eller bara goda saker kan man inte få ner i den här korgen? Perfekt för en solig i dag i juli, kanske med baguetter, kaffe och kakor.

Korgen är faktiskt i trä och när jag fick syn på den låg däri garnnystan, men min tanke gick direkt till rödrutiga filtar. Det jobbigaste med picknickkorgar är i och för sig att när all mat och fika ligger i, så får inte filten plats och måste rullas ihop och bäras under armen. Men det är det värt, för annars sätter man sig antagligen mitt i en myrstack.

Jag får fram en bild av långa vita klänningar, stora solhattar och artighetsfraser. En picknick var ett tillfälle att visa upp sig och sin fina familj på. Men idag har vi picknick för godsakernas skull (och sällskapet)!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: