Otippat: "En excellent småsakstjuv"



Gamla tuggummin, halvätna karameller, pengar, damm, nycklar eller saknade smycken. Ja, saker man kan hitta bakom möbler lyckas alltid förvåna.

Möbler har en tendens till att sno åt sig viktiga och mindre viktiga saker. Ibland är dem så viktiga att man dör av lycka när man hittar dem igen. Ibland är dem så oviktiga att man kommer på att man är ägare till föremålet i samband med att man hittar det.

Varje gång jag tappar bort något litet så är det första jag gör att kolla igenom alla eventuella möbler jag kan ha vilat min lilla rumpa på. Oftast så finner man en hel del smuts och andra otrevligheter och man påminns ofrivilligt om att det börjar bli dags att städa.

Fåtöljen på bilden kommer från NK:s verkstäder som låg i Nyköping en gång i tiden. Den är antagligen, precis som alla andra fåtöljer, en excellent småsakstjuv.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: