Tema !: "Det brinner!"



Något som jag alltid har vart rädd för är bränder. Ibland (ganska ofta) brukar jag försöka lista ut hur jag snabbast kan ta mig ut från till exempel ett klassrum eller en biosalong om det skulle börja brinna.

För några dagar sedan diskuterade jag och min kära vän Emma vad för saker vi skulle försöka rädda om det skulle börja brinna i våra hem. Vi kom fram till att vi skulle försöka få med oss foton och liknande, ovärderliga saker alltså.

Tänk om man skulle jobba som brandman, vilket spännande yrke! Fast ändå läskigt. Min farbror är brandman och när jag var liten brukade jag be honom berätta historier som han har vart med om, det var alltid lika spännande att höra om hur han hade släckt bränder och räddat katter som sprungit upp i träd.

Hjälmen på bilden är gjord delvis av läder och användes av brandmän förr. Den ser ut att vara lite klumpigare än de brandhjälmar som används idag.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: