Tema !: "Fantastiskt! Makalöst!"

Salen är nersläckt och hundratals människor lyssnar till träffsäkra noter av en klassisk symfoni! Där vill jag sitta och vara grym på piano, livsdrömmen.

Nu är det här inte ett piano utan en taffel, vanliga under 1800-talet och lite smidigare än pianon och flyglar men fortfarande beundransvärda! Jag hade nästan velat leva på den tiden då flickor nästan alltid tog pianolektioner, okej de med pengar åtminstone.

Kunna slänga fingrarna galant över tangenter och fram kommer fantastiska toner. Drömmen har alltid varit gitarr när jag var i de små åldrarna men länge har jag velat kunna lära mig piano, det och franska.

Imorgon kommer jag att vakna upp med franska tankar och ett helt minnesbibliotek fyllt av pianoklassiker. Ska bara önska mig en taffel alltså.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: