Tema vatten: "Tung brevsprätt"



Finns det något bättre än litervis med vatten efter att ha sprungit sig dödstörstig en varm, solig dag? Att känna hur torrheten i halsen omfamnas av det lena vattnet och kroppen svarar direkt genom att koppla bort törstkänningarna.

Vatten är både härligt ha i sig och vara i. Jag kan inte förstå mig på hur det skulle vara att inte kunna vrida om en kran och få vatten. Det är så självklart för mig. Men ack så osjälvklart för vissa männiksor i andra länder. Ack så osjälvklart förr i världen. Att vatten är livsviktigt undgår ingen levande varelse.

Men vad har då detta brevsprätt på bilden med vatten att göra? Det undrade jag också tills jag kände och lyfte på det. Denna brevsprätt är nämligen blytung och sjunker definitivt i vatten. Det kan tyckas vara en långsökt koppling till vatten, men det är sant alla dar i veckan.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: