Tema Vatten: "Vatten, vatten - bara vanligt vatten..."



Salt, sött, bräckt – det är förstås vatten jag talar om, eller hav rättare sagt. Visst kan havet vara oerhört fint, men jag måste erkänna att jag är totalt livrädd för just havet. Jag klarar inte av att inte veta vad som finns under mig.

I min familj har vi alltid haft båt, men jag var lika rädd för vatten när jag var liten. Mina föräldrar fick mer eller mindre tvinga mig i båten. Visst kan jag simma och det är klart att jag tycker om att bada ibland på sommaren. Men det är just djupa hav och sjöar som jag tycker är obehagligt. Så jag brukar stanna där det är grunt, haha.

Båten på bilden är en motorbåt eller en så kallad ”campingbåt” med motor från 1950-talet. Båten är ursprungligen från Nyköping men var stationerad på Hagvik i Loftahammar. Den är gjord i mahogny, furu och metall.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: