Ångestframkallande: "Att alltid vara yngst"



En vanlig grej som är ångestframkallande är att bli äldre, få rynkor, bli vuxen, betala räkningar, skaffa barn, ta ansvar osv. En lite mer ovanlig grej (eller kanske inte jätteovanlig) är att ha ångest över är att INTE bli gammal.

Som ett år yngre (vilket trogna läsare lär ha märkt att jag är) är det annars ganska lätt att ha ångest över att den efterlängtade 18årsdagen aldrig kommer att komma. Varför får inte jag skapa ett eget bankkonto, gå på krogen, köpa mina egna cigaretter? Jag får inte ens köpa energidryck på Ica...

Så det som just nu, detta år då vi bloggare går sista året i gymnasiet är den största (eller näst största om man räknar med alla dessa prov, uppsatser och projketarbeten) att inte bli äldre. Att jag helt enkelt, veckan innan min artonårsdag faller ihop av trötthet och dör. Jag vill också kunna gå till försäkringskassan och utkräva diverse ersättningar!

Annat var det förr, så fanns det minsann inte lika mycket åldersgränser (sen att man som kvinna alltid var omyndig eller bara myndig om man var änka osv är irrelevant..)!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: