Politik: "Visst är det synd?"

Jag satt uppe hela kvällen söndag den 19:e och kollade på hela valvakan. Det slog mig själv att jag aldrig har varit så intresserad av politik och valbyten förut, det måste ju bero på att man börjar bli vuxen.

I år hände ju det som de flesta fruktade, Sverigedemokraterna kom in i riksdagen. Vilket är helt sjukt ja, för det tycker vi alla. Men jag tror vi klarar oss, resten av partierna verkar ju vara hyfsat anti. Men jag tänkte skippa att dra upp det här ämnet om SD igen, jag är ganska trött på det.

En sak jag tänkte mycket på när det var dags att lägga min första röst var hur förvirrad man var (ovanligt? nej), jag tänkte att man borde få kunna ta olika pariters politik som man tycker är bra och sätta ihop till ett nytt och asnajs parti. Eller att det borde vara så att man fick rösta på olika partier beroende vilken slags politik det handlar om, ni fattar grejen? Ett parti för skolpolitik, ett för familjepolitik etc.

ELLER så skapar man bara ett eget parti, jag menar, för skojs skull? Hur kul måste det inte ha varit för Kalle Anka-partiet när de drog igång med massa knäppa idéer och dessutom fick verkliga röster? Jag menar, vem vill inte ha gratis bärs och bredare trottoarer? Nej, men jag vet inte riktigt vad man har för poäng, men jag tror inte riktigt att man tänker på de möjligheterna man har egentligen. Om man är så missnöjd, så gör något bättre helt enkelt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: