Skönhet: "Finjusteringar"

Det finns såklart många olika syner på skönhet och vad det är. Jag tänkte rikta in mig på den ytliga skönheten.

Vi människor gör många saker för att känna oss snygga. Vissa köper en ny tröja, vissa gör ett ansiktslyft. Jag tror att alla har ett behov av att fräscha upp sig för att känna sig lite tipp-topp då och då. Att unna sig en ego-boost liksom. En sak som väldigt många gör är att noppa ögonbrynen.

Ingen stor sak, inget jätteextremt, bara en liten finjustering. Det handlar bara om att plocka bort lite missplacerade hårstrån eller omforma sina ögonbryn precis som man vill ha dem. Ibland lyckas man inte och då är det bara att vänta på att de växer ut och börja om. Ungefär som att klippa håret.

Jag tycker det är kul att tänka på att pincetten har gått från medicinsk sjukvård till skönhetsvård. Precis som många andra saker. Vi människor har liksom omvandlat en del av sjukvården till en sorts skönhetsvård, det är ju helt flippat.



En två/tre år gammal pincett som barnmorskor har använt sig av. Antagligen inte för att noppa ögonbrynen.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: