Fräscht: "Vuxendryck"



Självklart vill man känna sig fräsch istället för äcklig eller sunkig och en sak som jag känner mig pigg och fräsch av är vårt kära kaffe, nackdelen är dock att din andedräkt blir allt annat än en frisk fläkt.

En kopp varmt, rykande, helst svart kaffe får dig att vakna upp en dåsig dag. Kanske var det så personerna som drack ur den här kannan kände?

Kaffe kom till Sverige 1685 och blev efter några år och förbud mer och mer populärt och nu sitter många av oss och dricker denna vad jag tyckte från början var en ”vuxendryck”.

Andra saker som jag känner mig fräsch av är vårdagar, allt runt omkring är smutsigt efter slaskvintern. En till sak är tuggummin, som man kan stoppa i munnen efter den varma koppen kaffe och därmed inte lukta sump.

Kaffekokaren sätts på om morgonen som av gammal vana i de flesta hus och hem för att få en bra
start på dagen, känna sig lite piggare, och fräschare.

Louise Westman



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: