Fräscht: "Strukna kläder ska det vara!"



Det finns mycket som är mer eller mindre fräscht. Något som jag tycker är fräscht är nystrukna kläder. Jaha, nu tänker ni kanske ”vad är det som är så fräscht med det?”.

Jo, det ska jag tala om, plagget blir liksom lite extra fint när det är struket. Strykjärnet på bilden är gjort av mässing och ser ut att vara lite klumpigare och mer svåranvänt än de strykjärn vi använder oss av idag, då det i princip bara är att stoppa in en kontakt i väggen.

Ändå är det många (enligt min uppfattning) som struntar i att stryka sina kläder. Har vi helt enkelt blivit så lata att vi inte orkar? Eller bryr vi oss bara inte om våra kläder är skrynkliga? Men enligt mig så är det riktigt skönt att sätta på sig en nystruken t-shirt en kall morgon.

ANNA VIBERG



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: