Min favoritsak som barn: "Du är så fin, min kära lilla ponny"



Min favoritsak som barn var så klart min häst. Min första, egna häst (som jag i och för sig delade med min storasyster). Han var så himla fin, guldbrun med svart man och svans och han kunde till och med pussas. Han var mitt allt när jag var liten.

Jag brukade sitta i hans box och läsa läxor, medan han mumsade på sitt hö. Jag ryktade honom i timtal, pysslade med honom och tog långa ritter i skogen. Mitt liv bestod liksom av hästen, så det är inte så konstigt att han var min favoritsysselsättning.

Nu är både han och mitt hästintresse historia, men det är en del av min historia som jag aldrig kommer glömma. Passande nog så kommer ingen annan heller få göra det, för massor av mina gamla hästgrejer ligger arkiverade här på Raspen. Som den här grimman, med morötter och äpplen på.

Den köpte jag åt Rasmus på Globen Horse Show, den stora grejen på året när man var hästgalen. Dessvärre var den för liten för honom, något som jag blev otroligt ledsen för när jag stolt skulle använda den.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: