Saker som påminner om någon av bloggarna i youthhood: "En sjukt bra fotograf"



Jag och Dompa har känt varandra riktigt länge nu, sen våren i nian ungefär. Fast vi kände varandra när vi var små också, på vår lilla skola i Runtuna. Men nu är vi både klasskompisar, kollegor och vanliga vänner.

I alla dessa år har Dominique alltid haft en kamera med sig. Vad som än hänt, har hon fotat (riktigt snygga bilder), dokumenterat och skapat världens album av fotografier.

Jag kommer ihåg när hon ställde ut sina bilder i ettan, på Aktionskammaren. Det var så väldigt fint. Vi har suttit och kollat igenom hennes album massor av gånger, det är faktiskt lika roligt varje gång.

Dompa är alltså en sjukt bra fotograf, och därför är det inte så konstigt att jag väljer en kamera som symbol för denna fina tjej. Även om jag har en hel del andra grejer som jag också förknippar med henne!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: