Saker som påminner om någon av bloggarna i youthhood: "En sak som påminner om Louise"

Jag och Louise har varit vänner sedan nionde klass. Jag tycker att det är ganska häftigt att man faktiskt kan vara vänner så pass länge. Kanske är det för att hon är en väldigt snäll och cool person som alla gillar att umgås med.´

Vi har många gamla minnen som vi delar tillsammans, men skulle jag ta upp något av dem så skulle jag vara rädd för att ingen skulle förstå. När man umgåtts så mycket som vi har går det inte att undvika internskämt och andra grejer. Men en sak som jag tänkte skriva om, det är att jag och Louise delar samma hobby.

Jag tror det var på högstadiet någon gång, då skaffade både jag och Louise, eller Lolla som vi kallar henne, våra första riktigt bra kameror. Sen dess har det bara gått utför. Det är väldigt kul hur vårat fotograferande har utvecklats åt olika håll under åren samtidigt som det faktiskt handlar om att bara fotografera.

Så, jag letade upp en gammal Kodak kamera från 70-talet som jag har sett i arkivet tidigare.



Tycker att den symboliserar Louise lite extra efter som hon gillar att använda sig av lite äldre kameror ibland. Och hon är duktig på det också. Så jag får avsluta det här inlägget med att önska henne lycka till!

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: