Tema Drömresemål: "Spana in regnskogen"

När jag var liten och gick på lågstadiet ordnade jag och min årskurs en föreställning för hela Jakobsbergs centrum i Stockholm. Det var lite som en musikal kommer jag ihåg, för jag sjöng två låtar solo för en publik av främmande människor.

Temat på denna föreställning var "rädda regnskogen" och det var meningen att vi skulle samla in pengar för att skänka vidare och hindra att en del av regnskogen rivs ner.

Vi studerade mycket kring ämnet, målade bilder på Arapapegojor och ormar. Sjöng sånger och pengarna vi fick ihop skänkte vi sedan till Costa Rica. Ända sedan dess har jag velat åka dit, till Costa Rica. Se hur regnskogen ser ut som vi en gång räddade en del av. Det vore så otroligt häftigt.

Det är lite av en sak som står på min "saker jag vill göra innan jag dör"-lista. Och om jag skulle åka dit skulle jag så klart behöva något att ha på huvudet, som solglasögon eller en keps. Kanske skulle det vara en sån här keps!

 

Det är en brun skejtarkeps av märket Volcom. Den är tillverkad 2001 men skulle alldeles säkert gå hem hos många nu också. Perfekt om det är lite soligt ute!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: