Tema Drömresemål: "Staden som aldrig sover"



Skyskrapor, gröna parker, Empire State Building, Frihetsgudinnan. Ja, det är förstås New York jag talar om. New York är en stad som jag länge har velat besöka. Tänk så underbart det skulle vara att strosa runt på gatorna, sitta på någon uteservering eller kanske till och med gå på en Broadway musikal.

New York, eller The Big Apple som staden också kallas, besöks av hela 40 miljoner människor per år och det gör staden till ett av de populäraste turistmålen i världen.

Som sagt så har jag velat besöka New York så länge jag kan minnas. När jag var yngre brukade jag tjata på mamma och pappa att vi skulle resa dit. Resan har inte blivit av än, men någon dag så!

På bilden ovan ser ni Frihetsgudinnan i bronsfärgad metall. Personen som skänkte mini-statyn köpte den vid FN-skrapan i New York 1949.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: