Tema Drömresemål: "Sydafrika"



Jag har så länge jag kan minnas velat åka till Sydafrika. Det är inte bara för att Nelson Mandela känns lite som världens bästa människa, eller att Johannesburg är en av världens farligaste städer. Hela landet känns bara så häftigt!

Det är öknar och lite regnskog, savann och frigörelsen från apartheiden. Landet har en fascinerande historia, och en fantastisk natur. Och vuvuzuelas såklart…

När jag var liten berättade min moster om när hon var öga mot öga med en gigantisk lejonhanne när hon var på safari i Sydafrika, och jag tror att det där fastnade. Så häftigt (och läskigt)!


Mitt absoluta drömresemål är Sydafrika, och jag hoppas att jag någon gång får glida omkring i en hatt som den här på savannen. Den här hatten är från 2006, och lämnades in av en Linnea Ringdahl.

Kanske har hon skyddat sig från solen med den här?

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: