Tema Smärta: "Soffkanter…"



Visst är det lite onödigt att det finns så mycket som gör så ont? Halka på gatan, ramla med cykeln, slå sig på armbågen eller sitta fast i ett medeltida tortyrinstrument. Vi är väldigt ömtåliga, rimmar inte det lite illa med människans position som "världsherrar"? 

 

En sak som inte gör riktigt lika ont som jag anar att medeltida tortyr gör, men är minst lika irriterande, är att gå in med tårna i en soffkant. Det händer mig jätteofta, och jag vet inte om det är jag som är superklantig eller om det är dessa soffkanter som är otroligt illvilliga. Men jag tror att de flesta känner igen den där intensiva smärtan när man slår tån i någonting. Eller, är det bara jag?

 

Denna soffa är från 1931, så jag gissar att ganska många har slagit sina tår i den. Elaka soffkanter...



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: