Tema Smärta: "Tinnitus"



Musik är underbart, det måste väl alla hålla med om. Det är få saker som kan göra en så lycklig dock finns det en baksida, som vanligt.

Det smärtar verkligen i mig när jag hör oljud, dels för att det låter gräsligt och dels för att jag har råkat få mig en släng av tinnitus i mitt vänstra öra. Det susar konstant och höga ljud gör det inte bättre.

Om man ska lita på Wikipedia så finns det dokumenterat att folk hade tinnitus enda tillbaka på faraos tid och så sent som på 60-talet så räknades det som en psykisk sjukdom. Men som tur är går forskningen framåt och
idag vet man att det är en hörselskada.

Men nu ska jag inte sitta och klaga, jag får skylla mig själv som inte tar hand om mina öron bättre under konserter. Jag vill inte hålla på att predika om öronskydd (eller vad det heter?) och sånt, men det är i alla fall ett tips att använda dem, för det är inte sådär jättekul att ständigt höra shhhhhhhhiiiihuuuhhhhshh.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: