Årets julklapp: Gyllene skor och guldkant i livet




Jag har valt ut dessa guldiga läderskor ur Dardel-samlingen som årets julklapp, just för att de har förmågan att förgylla vem och vad som helst. De jag vill dedicera dem till är några personer som betyder allra mest för mig.

Till mamma – Hon får guldskorna för att hon tagit en sån revansch i sin vardag. Jag är gladare än jag kan beskriva över att hennes rätta levande jag har kommit fram igen efter så många motgångar. Jag är stolt över henne och att hon är nöjd i livet trots alla men som finns.

Till Lina och Rebecca – Helt utan tvekan eller uppstannande vid tangenterna kan jag säga att dessa är de viktigaste personerna som format mig och mitt liv. De mest fantastiska vännerna man kan tänka sig, och jag har knappt några minnesbilder där de inte är med.

Lina får en guldsko för att hon varje dag är vid min sida, är den intelligentaste vännen jag har, känner mig ut och in och upp och ner, är duktig på ofantligt mycket och har en underbar inställning till livet och människor.

Rebecca får den andra guldskon för att hon vid sina stunder är den peppigaste personen som existerar. Hon har en brinnande glöd i sitt hjärta, en sångröst som skulle sätta arenor i tårar, och är klokare än hon själv tror.

Jag älskar dem båda lika mycket och tillsammans utgör vi magiska tre något som visst kallas; vänskap för livet.

Till Jacob - Han kom som en facebookvind en varm och sen junikväll. Visserligen utan höganäskrus men med en guldkant på min vardag som tidigare bara varit okej.

Han fascinerar mig med alla sina mörka och märkliga fantasier och idéer, sin oerhörda musikalitet och sitt sinne för konst och allt som är häftigt i världen. Han leder mig direkt in på ljusa tankar när jag tappar tron på mänskligheten, är en av de mest omtänksamma människorna jag mött och är så bekvämt kvitt den dumma ytligheten som jämt drabbar svenskar. Han får guldskorna för sin lugna guteröst som alltid får mig att känna mig som den finaste människan i världen, för sin skruvade underbara humor och för att han helt enkelt är fantastisk.

Jag hade kunnat ge julklappen till vilken häftig världskändis jag än ville, men de allra finaste och mest inspirerande personerna finns ju just precis här. Bredvid mig. (Eller åtminstone på en ö relativt nära)



Postat av: Lina

Du kan nog vara en av de finaste personerna som vandrat på denna jord Sara <3

2011-12-25 @ 23:04:03

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: