Ljus i mörkret: Konsten att trycka bort höstmörkret med en kopp te och en bra låt




Att november är en mörk och ganska huttrig månad är ju ingen större nyhet. Konstant regnig och mörkt så stor del av tiden att man blir bländad de få gånger solen visar sig bakom de gråa molnen.

Vi väljer alla våra olika sätt att hantera detta små deppiga fenomen. Några tänder ljus och andra kanske väljer att träna. Mitt bästa höstknep är att sätta på musik och hälla upp en stor kopp te. Dessa två saker kan vara något av det bästa som finns och det är ett ypperligt sätt att bota höst-kyla enligt mig.

Att gosa ner sig i soffan med en varm kopp te, riktigt bra musik och en tidning, datorn eller en bok, det är fint som snus det!

Den fina Telefunken (älskar namnet) från 1954 har antagligen spelat musik som gett de förra ägarna Ruth och Ivar Andersson samma känslor som jag känner när jag kopplar in min iPhone i högtalarna. Den har säkert fått dem att le lite i höstkylan.

Kopparna är en leksaksservis från sekelskiftet. De kanske inte har använts till riktigt te drickande, men attans vad fina de är. En perfekt mys-kopp tycker jag.

Oberoende av vilket sätt du väljer att förgylla hösten, så tror jag att det ändå är viktigt att du har ett sätt att göra det på. Någon liten sak som gör dig glad.

För om du har det så kommer våren, krokusarna och värmen vara här fortare än du någonsin kunde ana och den kalla, mörka delen av året kommer vara ett minne blott.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: