Tema resor: Egypten..




Jag har varit utomlands ganska många gånger i mitt lilla liv, men den resan som påverkade mig mest var nog den gången jag, min syster och min pappa åkte till Egypten. När jag åker utomlands brukar jag inte göra så mycket mer än att bara sola, bada, äta, sova och samma ramsa om igen. Men när jag åkte till Egypten gjorde jag lite fler saker än att bara ligga på hotellet och sola. Jag snorklade i röda havet vilket inte var så värst trevligt eftersom vattnet var så salt att det brände på kroppen.

En annan sak som vi gjorde, som jag tycker var en riktigt cool upplevelse, var att vi åkte fyrhjuling genom öknen till en liten by som låg ganska långt bort från "civilisationen". I den här lilla byn skulle vi få rida på kameler och "uppleva" deras liv i en halv dag. När jag och min syster hade satt oss på en kamel skulle den ställa sig upp, det kändes som om kamelen stod i 90° och som om man kunde ramla av när som helst! Men när kamelen stod upp helt och hållet så var känslan obeskrivlig.

Denna dromedar (en tvåpucklig kamel) symboliserar min upplevelse när jag red på en kamel för första gången någonsin.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: