Tema resor: R som i resor och R som i rädslor



Jag är ett typiskt exempel på någon som aldrig varit utanför Sverige. Eller jo, det har jag, men knappt. Var en vecka i Danmark med min familj när jag var runt 12 tror jag, då hela familjen låg i lunginflammation så det var inte särskilt mycket till semester. Sedan har jag åkt kryssning till Åland också. Enligt mig räknas knappt det. Mina föräldrar är inte direkt resmänniskor, pappa tål inte riktigt värme och blir rätt risig vid stark sol, och mamma är livrädd för allt som rör sig. Hon varken gillar att åka båt eller flyga. Jag brås lite på båda två när det gäller detta, har svårt att vara i solen länge och har ingen direkt bra koppling till fordon faktiskt.

När jag tänker efter på hur jag helst skulle vilja ta mig fram, till tex USA, Australien, London eller Paris – så skulle varken flyg, bil, båt, cykel eller annat fordon passa mig särskilt bra. Jag är livrädd för höjder, blir väldigt lätt åksjuk vid långa färder, känner mig obekväm ute på djupt vatten och har en förmåga att cykla in i annat än att hålla ögonen på vägen.

För att representera dagens tema, och mina rädslor som jag lyckades vända det till, så har jag valt att använda mig av denna vitmålade EXPRESS leksaksbåt i trä som Torsten Segelberg tillverkat. Trots att jag inte alls gillar vatten och alltid lyckas drunkna i mina mardrömmar, så tycker jag båtar är väldigt mysiga.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: