Tema Roligt: "Förmodligen det roligaste och bästa som finns"



Något jag alltid tyckt varit väldigt roligt är musik. Ur förmodligen alla möjliga vinklar, bortsett från notläsning. Jag gillar att skapa musik, lyssna på musik, spela musik, prata om musik…

Vad jag själv kan minnas har mitt musikintresse funnits på riktigt sedan sjunde klass då jag började i musikklass, men enligt vad mamma sagt hade både jag och Oscar (min bror) intresse i musik redan på lågstadiet. Men nu, så många år senare, skulle jag inte kunna tänka mig ens en vecka, knappt ens en dag utan någon form av musik.

Den finns ju liksom runt om kring oss hela tiden. Radion på morgonen, i iPoden på väg till skolan, nynnande på diverse låtar i skolan, tv-reklam och jinglar på kvällen. Hela tiden, så tänk vilken tystnad musikens frånvaro skulle komma att skapa.

När det gäller musik handlar det inte lika mycket om nöje som beroende, i alla fall för mig. Då jag en normal vecka repar tre gånger i veckan med två olika band skapas lätt en sorts musikabstinens då något rep uteblir. Och ska jag vara ärlig finns det inte många saker som är speciellt mycket roligare än att skriva och sedan spela upp egenskriven musik, det ligger en väldig stolthet att veta att det är ett resultat av ren kreativitet.

 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: