Tema Roligt: "Roligare förr?"



Har märkt att ju äldre man blir desto svårare är det att roa sig, tyvärr. Livet är så allvarligt nuförtiden och tid för nöjen har blivit en bristvara.

När jag var liten så var det mesta roligt, jag kunde leka med pinnar i skogen i flera timmar utan att tröttna. Varför kan jag inte tycka det är kul idag? Tänk att istället för att gå hem efter skolan och sitta och ha ångest över plugg/snubbar/pengar/livet så kunde man sätta sig ute och leka med en sten. Skulle vara asvärt!

Couronne var något jag tyckte var superkul att spela med min syster förr. För er som inte vet vad det är så är det ett brädspel, som påminner om biljard, och som härstammar från Indien. Nu ligger couronne-spelet uppe på vinden och dammar. Borde hämta ner det någon gång och spela lite, vem vet kanske är det lika kul nu som då!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: