Tema Roligt: "Vad är roligt?"



Vad tycker jag om att göra? Jo skriva, inte alltid kanske (tänker på de där typiska 2000 ord långa uppsatserna i ett ämne som man förstår lika mycket av som kärnfysik) men för det mesta så njuter jag av att höra klickandet av tangenterna.

Tänk då att höra ljudet ifrån den här skrivmaskinen. Har jag fel när jag associerar skrivmaskiner med ”manliga deprimerade djupt tänkandes på meningen med livet”-författare? I så fall vet jag varför de skrev mycket böcker om döden, felskrivningar fick inte existera.

Där sitter man, har skrivit nästan ett helt A4 ark och stavar fel, gör om gör rätt! Eller om man bara vill ändra lite, ta bort något eller lägga till lite ord, inte en chans, broarna är brända. Nu skrivs allt på dator och sen trycks det, inte i närheten av skrivmaskinernas tid. Det är klart att det fanns boktryckerier då, men originalet skulle skrivas och ingenting var som det vi idag kallar modernt.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: