Tema Ockult: "På riktigt?"

Jag har en liten pinsam förtjusning för det övernaturliga, fast det enda som intresserar mig är sådana där konstiga fenomen, som det inte bara går att hitta en logisk förklaring till.

Däremot är ockultism något jag är riktigt skeptisk mot. Hela grejen med att ta kontakt med andar känns rätt töntig. Töntig i den mening att det känns som ett stort påhitt. Varför är det så att bara andar kan kommunicera genom vissa magiska människor? Varför skulle de inte kunna visa sig på något annat sätt? Finns ens andar?

Samma med tarotkort! Varför skulle några kort kunna förutspå min framtid? Eller någons framtid? Det är inte okej att lura i folk sånt och ta betalt för det också. Men ibland behöver man lite spänning och komma bort från sin riktiga värld ett tag kanske.



Korten på bilden är inte tarotkort, utan helt vanliga spelkort.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: