Tema Plus & Minus: "En makalös manick!"

Den här kaffekokaren från mitten av 1800-talet har jag spanat på ett par gånger. Dels för att jag tycker att den är otroligt fin men också för att jag försöker lista ut hur den fungerar.



Kanske är det bara jag som inte vet? Kanske är det en självklar procedur att koka kaffe med en sån här manick, vad vet jag? Men jag antar att det kan vara ganska svårt. Och det är nog det stora minuset med denna kaffekokare.

Nog skulle det vara ett stort plus att ha den stående hemma i köket så att man skulle kunna se på den och tänka "å, vad söt den är!", men att det ska vara svårt att just koka kaffe i den är ett minus.

Dock vet jag inte vad som väger mest? Utsidan eller insidan? Kanske är det värt att pyssla lite bara för att få ha den som en liten trofé på sin köksbänk. Jag ska nog försöka skaffa en ändå, om jag någonsin hittar något liknande!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: