Mitt liv efter Youthhood: Nya tider



När jag tänker på mitt liv efter Youthhood och skolan drabbas jag av en obehaglig känsla av ovetande. Fastän jag har planerat rätt så mycket så vet jag fortfarande inte hur det kommer bli. Dock har jag lite planer inför sommaren, och en ganska stor plan inför hösten.

För ett par dagar sedan flyttade jag in i ett litet kollektiv på sex personer. Och här ska jag bo fram tills midsommar, vilket är både spännande och kul. Dagen efter jag flyttar ut härifrån får jag åka på festival, vilket jag gör varje sommar, och denna sommar bli det såklart Peace and love. Efter jag har varit på festival i en hel vecka kommer jag flytta över mina saker till en av mina närmaste vänner och bo hos henne i en vecka.

Lagom tills jag flyttar hem igen börjar jag jobba. Yes, jag har faktiskt lyckats fixa jobb, vilket sägs vara ganska svårt för nyexaminerade ungdomar nuförtiden. Där kommer jag försöka jobba så mycket som möjligt fram tills den fjärde december då jag packar mina väskor för fjärde gången och flyger min kos till England.

Som ni ser har jag mycket planer, men jag har som sagt fortfarande ingen aning hur det egentligen kommer bli och hur jag kommer att känna mig när jag väl är där. Just nu känns det i alla fall oerhört spännande!

Bilden jag har tagit föreställer en vägskylt med texten "sjukkassan", jag associerar den till mitt liv efter youthhood då jag kommer jobba inom vården. Den är från 50-talet och har antagligen används i Nyköping för ett antal år sedan.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: