Tema Saker: ”Från räknemaskin till PC”



Saker… hur mycket saker finns det inte egentligen? När jag skulle välja en sak på Raspen blev det plötsligt svårt, det finns ju verkligen hur mycket som helst. Det slutade med att jag valde den här datorn. Nu för tiden finns det datorer i nästan var mans hem, oftast finns det inte bara en utan flera. Skulle vi klara oss utan datorer i dagens samhälle? Knappast, datorer styr det mesta.

Däremot kan jag nog tycka att det har blivit lite hysteri kring det här med datorer och Internet. Eller hysteri kanske är fel ord, men visst är det så att vi sitter vid datorn mer än någonsin. Jag har en stor del av mitt liv i min dator, så oerhört mycket bilder och musik och jag skulle bli helt förkrossad om det försvann. 

Det är lite obehagligt när man tänker efter att för 30 år sedan var datorerna stora som rum och i dag ryms det hur mycket som helst i en bärbar dator. Men tekniken går framåt och utvecklas, precis som det allt annat. Frågan är ju bara när utvecklingen stannar, eller kommer den någonsin att göra det?



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: