Tema Otur: "Maximal otur!"



Otur är något som drabbar dem flesta relativt ofta. Ibland kan det kännas som att man bara får otur i allt man gör, riktiga ”otursdagar” med andra ord.

En gång när jag var liten skulle jag bära ut en bricka med en kaffeservis på, givetvis så tappar jag brickan i golvet och givetvis var det en gammal servis som min mamma fått ärva av sin mormor. Klantigt av mig eller bara ren otur? Ja, det kan man fråga sig, jag väljer att skylla på det sistnämnda.

För några dagar sedan var det fredag den trettonde, som är känt världen över för att vara en ”otursdag”. Det finns flera olika hypoteser kring varför just fredag den trettonde är en otursdag.

En av dessa hypoteser grundar sig på att Jesus hade tolv lärjungar och när Jesus blev förråd var Judas den trettonde vid bordet.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: