Tema Saker: En sak för varje tillfälle



Tema Saker är ganska knepigt när man hänger på ett ställe som Raspen. Först tänkte jag välja vespan, men jag ville inte bli alltför tjatig så jag tog ett plättjärn. Det finns ju en sak för varje tillfälle här på Raspen, och ja, ett plättjärn är väl alltid trevligt? Dessutom finns det plats för sju plättar (en till varje av oss bloggare), och det tyckte jag var lite fint. Det här plättjärnet kom till museet 1982, och har hängt här sen dess. Det är lite längre än vad vi har funnits på Raspen, så man kan helt enkelt säga att den också hängt med ett tag.

 

Saker finns det väldigt mycket av, och egentligen kanske man inte kan säga allt för mycket om en ynka sak. Men man kan alltid tänka vidare och hitta på historier om vem som använt dem och varför. Ibland skulle jag vilja ha alla bakgrundshistorier, och här på Raspen finns det en hel del sådana. Det är historier som inte borde försvinna. Nu får i alla fall det här plättjärnet ett litet omnämnande på WorldWideWeb, och det är kanske bara det en historia i sig.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:

Kommentar: